یکشنبه 30 شهریور 1399   19:25:21

طراحی و پیاده سازی سیستم های هوشمند اطلاعات انواع حسابداری های پرکاربرد




  • بخش حسابداری قراردادها

الف) حسابداری قراردادهای دولتی

چرا لزوما باید یک سیستم حسابداری منطبق با مفاد قراردادهای دولتی را طراحی و ایجاد کرد؟

حجم ,تعدد ,تنوع و تراکم انواع قراردادهای مقاطع کاری ,تدارکات ,مشاوره ای ... در بخش دولتی که مصرف کننده بودجه های کلان سرمایه ای ازمنابع ملی (درآمد ملی ,استقراض ها , بدهی های ناشی از سرمایه گذاری های خارجی و...) هستند .ازیک سو و لزوم ارزیابی عملکردی و مدیریتی دستگاه های اشاره شده (و البته اعمال نظارت های موثر و جامع بر فعالیت های آنها به جهت ممانعت از حیف و میل شدن منابع ارزشمند مالی ,سوءاستفاده ها ....) ازسوی دیگر , ضرورت استقرار یک سیستم حسابداری قراردادها  را آشکارا نمایان می سازد.

با کمک سیستم حسابداری قراردادها ,مدیریت بهینه عوامل تولید بسادگی و با شفافیت میسر می شود.

سیستم حسابداری قراردادها , منبع جامع اطلاعاتی بسیارسودمندی را برای استفاده در فرایند های کنترل فیزیکی پروژه ها , مدیریت هزینه ,کنترل هزینه و سایر بخش های مدیریتی یک شرکت تجاری فراهم می سازد.

با کمک سیستم اطلاعات حسابداری قراردادها , مهمترین عامل اتلاف منافع ملی ازطریق ارزیابی و حسابرسی عملکرد مدیریتی شناسایی و اصلاح می شود.

برای مشاهده متن کامل مقاله در این قسمت کلیک کنید.





کلمات کليدي
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر
اخبار مرتبط
نظرات
متن
موارد زير اختياري مي باشد
نام
سن
پست الكترونيك
شهر
كشور
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید